اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

  • کد خبر: ۲۳۶۷۲۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
صبح امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳)، یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس صبح امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در حالی برگزار شد که از نقش مؤثر  و سهم شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری و ایجاد فضا‌های شهری متناسب با انتخابات و اکران‌های مختلف در شهر تقدیر شد.

موحدیان: از مشارکت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر و تشکر می‌کنم

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با اشاره به چهلمین روز پس‌از شهادت شهید جمهور، شهید رئیسی(ره) عزیز و دیگر همراهان خدوم ایشان در سانحه هوایی، اظهار کرد: یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت و سایر شهیدان پرواز اردیبهشت را گرامی می‌داریم.

روز «مباهله» دیگرمناسبتی بود که موحدیان در این جلسه به آن پرداخت و گفت: ویژه این روز، آیه نازل شده که بیانگر شأن حضرت‌علی‌(ع) است.

وی در ادامه، درباره مرحله نخست انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این انتخابات، با حضور پرشور مردم شریف مشهد در پای صندوق‌های رأی همراه شد؛ ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، امیدواریم شاهد حماسه دیگری در روز جمعه پیش رو و انتخاب فردی اصلح در انتخابات باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در برگزاری انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری، شهرداری مشهد به سهم خود نقش مؤثری ایفا کرده است؛ فضا‌های شهری متناسب با انتخابات شده و اکران‌های مختلفی را شاهد بوده‌ایم که شایسته تقدیر است.

موحدیان ضمن تسلیت شهادت دو تن از عوامل اجرایی و انتظامی در پی حمله مسلحانه به صندوق اخذ رأی در «راسک» سیستان‌وبلوچستان، هفته قوه‌قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی را هم گرامی داشت و تصریح کرد: این مناسبت را به خانواده بزرگ دستگاه قضا به‌ویژه قضات خراسان و همچنین شهر مشهد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: به‌تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، قوه‌قضائیه عیار سلامت جامعه بوده و همچنین به عنوان سومین رکن حاکمیت، مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عهده‌دار وظایف خطیری همچون حل‌وفصل دعاوی، احیای حقوق عامه، گسترش آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، اعمال عدالت کیفری و مدیریت پیشگیری از جرم است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، از ابتدا تعامل و همکاری‌های مشترک تنگاتنگی با دستگاه قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث مجتمع «شوق زندگی» اشاره کرد.

موحدیان در ادامه، ضمن تسلیت فوت همکار خدوم و پاکبان زحمتکش، «بهروز بی‌نیاز»، اظهار کرد: بی‌موالاتی و بی‌احتیاطی راکب موتورسیکلت موجب شد که یکی از نیرو‌های شهرداری جان خود را از دست بدهد. شهرداری مشهد با تمام توان پای کار کاهش آسیب‌های احتمالی نیرو‌های زحمتکش خود است و هزینه‌های زیادی را صرف این موضوع می‌کند تا سلامت افراد حفظ شود؛ پاکبانان سهم بسزایی در بهبود محیط زیست شهری دارند و چنین‌اتفاقات تلخی بسیار غم‌انگیز است.

وی افزود: امیدواریم قوانین جدی‌تری در این خصوص داشته باشیم و افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، برابر قوانین مجازات شوند.

دبیریان: طرح «تحقیق و تفحص از اعتبارات حوزه شهردار و زیرمجموعه‌های ایشان» به کجا رسید؟

در ادامه، مجید دبیریان در طی تذکری به هیئت‌رئیسه شورای اسلامی اظهار کرد: در تاریخ ٢١ خرداد، طرحی باعنوان تحقیق و تفحص از اعتبارات حوزه شهردار و زیرمجموعه‌های ایشان امضا شد؛ گزارشاتی به ما رسیده است که شهرداری هزینه‌هایی اضافی را در راستای منافع شخصی و غیرقانونی صرف می‌کند و تا امروز اتفاقی نیفتاده است. خواهشمندم از هیئت‌رئیسه، که این‌گونه نامه‌ها را به‌سرعت رسیدگی کنند.

موحدیان در پاسخ گفت: پیگیری‌ها در تاریخ مشخص انجام شده است.

منصوریان: باوجود منع جذب، شاهد استخدام در مدیریت شهری هستیم

همچنین حسن منصوریان، عضو دیگر شورا، در قالب تذکر به شهردار درخصوص جذب نیرو‌های انسانی، ادامه داد: ما منع جذب داشتیم؛ اما شاهد این هستیم که در سیستم مدیریت شهری، نیرو جذب شده است و با آن‌ها قرارداد بسته شده است؛ آیا آن‌ها با رابطه خاصی وارد شده‌اند؟

در ادامه، تذکر وی به هیئت تطبیق فرمانداری بود؛ متأسفانه اعلام کردند نام‌گذاری معابر جز وظایف شورا نیست و بعد از سه سال، این موضوع مطرح شده است و جلوی تمام مصوبات ما را در خصوص این موضوع گرفته‌اند. مصوبه نام‌گذاری معابر و خیابانی به نام شهید رئیسی به‌خاطر اعمال سلیقه فردی متوقف شده است.

در این جلسه، هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، به شهردار گفت: از پارک جهانشهر در مراسمات استفاده نمی‌شود و شهردار باید رسیدگی کند تا در این پارک، اتفاقات ملموسی بیفتد و فضا برای حضور بیشتر مردم فراهم شود.

مصوبات

در ادامه این جلسه، لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهیدان گران‌قدر تصویب شد.

بر اساس این ماده واحده، شهرداری مشهد مقدس مکلف است در منطقه ٣، معبر فرعی شهید میرزایی۶ واقع در بزرگراه شهید میرزایی را با حفظ شماره به نام «شهید على باوفا» و معبر فرعی شهید ابراهیمی۱۳ واقع در رسالت۱۰ را با حفظ شماره به نام «شهید علی‌اصغر بهمدی»، در منطقه۶ معبر فرعی شهدای فاطمیون۲۳ واقع در خیابان شهدای فاطمیون را با حفظ شماره به نام «شهید علی ایران‌پور دستجردی» و معبر فرعی شهید فولادی۱۹ واقع در حر۹ را با حفظ شماره به نام «شهید احمد براتی»، در منطقه ٨ معبر فرعی بانو طا‌هایی۱۰ واقع در علامه مصباح‌یزدی۷ را با حفظ شماره به نام «شهید محمدطاهر رثایی» نام‌گذاری کند.

همچنین لایحه دوفوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری خطوط قطارشهری از محل بودجه سال ١۴٠٣ کل کشور تصویب شد.

براساس این لایحه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به‌منظور تأمین بخشی از منابع مالی موردنیاز برای تأمین قطعات یدکی تجهیزات و هزینه‌های اوراق خطوط قطارشهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->